Novinky z výstavy aut v Praze: Auta na Náplavce a Svět motorů | Ford Mustang Mach 1 | Ford Mustang Mach E

Novinky z výstavy aut v Praze: Auta na Náplavce a Svět motorů | Ford Mustang Mach 1 | Ford Mustang Mach E

Ve čtvrtek 26.8. 2021 začal již pátý ročník akce Světa motorů Auta na Náplavce.

A my jsem u toho samozřejmě nemohli chybět. Bylo zde široké zastoupení automobilů od Mercedesu po Gaz.  A nechyběla ani možnost testovacích jízd. Nás samozřejmě nejvíce zaujal “modrý ovál” se svými dvěma novinkami Ford Mustang Mach-E a Ford Mustang Mach 1.

Pojďme se společně podívat, co nejzajímavějšího tento ročník přinesl.

Ford Mustang Mach-E. První vůz Ford, který je konstruovaný jako čistě elektromobil. Zároveň první Mustang, který je specifikovaný jako crossover. Jedná se tedy o úplně odlišný vůz od klasického Mustangu a jediné co zůstalo “Mustangovské” je výkon 351 koní a 580 Nm, nesmí chybět pohon AWD, tedy 4X4. Udávaný dojezd je 540 Km. Samozřejmě za ideálních podmínek bez zapnutých všech elektronických vychytávek, které tento model nabízí. Baterie má kapacitu 98,7 kWh a skutečná využitelná kapacita je 88 kWh, nechybí ani možnost rychlonabíjení a to až 150 kW. Mach-E byl i v sekci testovacích jízd, takže jsme se s ním i projeli. Překvapivě do 30ti km auto nějak zvlášť nezrychluje, poté ale přijde nálož výkonu na který jsme u elektromobilů zvyklý. V provozu po městě se prakticky nemusí brzdit, o vše se stará systém rekuperaci, který automaticky auto zpomaluje po puštění plynového pedálu. Díky vyššímu posedu je z auta hezky vidět, ale v zatáčkách se naklání a má tendenci jít do přetáčivého smyku.

Interiér je jedním slovem futuristický. Na palubní desce se nachází svisle položený ovládací panel na kterém se nastavuje naprosto vše od rádia až po topení. Škoda, že tento ovládací panel není orientovaný více na řidiče a je přesně uprostřed vozu, kde na něj mají nejlepší výhled pasažéři na zadních sedadlech. Také citlivost by chtěla trochu snížit, protože při jízdě centrem Prahy bylo problematické nastavit si prakticky cokoliv. Jediné ovládání, které zůstalo “klasické” je multifunkční volant. Dále místo přístrojové desky máme další display, tentokráte horizontálně položený, kterému není co vytknout. Má výbornou viditelnost a jde zde vše přehledně uspořádané. Další zajímavostí jsou zámky, kde si řidič může na sloupku dveří řidiče navolit vlastní kod a tím pak odemykat. Mach-E nemá příliš odkládacích prostorů v interiéru, ale za to má dva kufry. Klasický vzadu a jeden menší vpředu, Ford tomu říká Frunk.

Další novinkou na stánku Ford byl Mustang Mach 1. U něj však žádný elektrický pohon nehledejme. Pod kapotou se nachází vidlicový osmiválec s obsahem 5.0 l a výkonem 460 koní. 0-100 za 4.4 vteřiny. Tento jev se opakuje i v interiéru, kde máme digitální jen přístrojový panel. Mach 1 má 8 kW navíc díky kompletně předělanému otevřenému sání ze Shelby GT350, ze kterého má i olejový chladič. I když se výkon příliš nezvedl a navíc evropská verze je oproti americké trochu “udušená” (27 koní a 40 Nm.) podle Fordu je mnohem lépe vyladěný, jak na běžné ježdění, tak na závodní okruh. Mach 1 můžete mít s desetistupňovým automatem nebo šestistupňovým manuálem, který má funkci automatických meziplynů při podřazování. Také se zlepšila aerodynamika vozu a ten má nyní o 22 % více přítlačné síly, díky zadnímu difuzoru a novému zadnímu spoileru. Jako třešničku na dortu je tento model dodávaný v ikonických barvách 60. a 70. let.

 

My jsme si tento ročník i přes COVID a karanténní opatření užili! Těšíme se na příště, rádi Vás na dalším ročníku potkáme osobně a pokud budete mít dotaz spojený s modrým oválem, neváhejte nám dát vědět a stavit se na kávu k nám do areálu Statek Líbeznice!

Za tým Carnolt, Matouš.

Aktuálně fungujeme jen na doporučení a pro stávající klientelu. Naše ostatní poradenské a školitelské aktivity nás plně vytěžují a asistenci zvládáme jen v omezeném režimu.

This will close in 7 seconds